DIARI OFICIAL DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA Núm. 9438 – 20.06.2025
DISPOSICIONS GENERALS
DEPARTAMENT DE SALUT
Ordre SLT/94/2025, de 17 de juny, per la qual s’estableix el procediment per a l’obtenció del diploma d’acreditació en l’Àrea Funcional de Pal·liatius, en aplicació i execució de l’Ordre SND/1427/2023, de 26 de desembre, per la qual es publiquen les bases per a la creació de diplomes d’acreditació en l’Àrea Funcional de Pal·liatius (DAP) i es crea la Comissió Tècnica de Valoració del DAP.
MÉS INFORMACIÓ:
El 10 de juliol de 2025 entra en vigor, l’Ordre SLT/94/2025, de 17 de juny, per la qual s’estableix el procediment per a l’obtenció del diploma d’acreditació en l’Àrea Funcional de Pal·liatius, en aplicació i execució de l’Ordre SND/1427/2023, de 26 de desembre, per la qual es publiquen les bases per a la creació de diplomes d’acreditació en l’Àrea Funcional de Pal·liatius (DAP) i es crea la Comissió Tècnica de Valoració del DAP.
L’objectiu és certificar el nivell de formació professional assolit en una àrea funcional específica d’una determinada professió sanitària, entre d’altres la d’infermeria, d’aquelles professionals que exerceixen la seva activitat professional a Catalunya i compleixin uns determinats requisits.
Hi ha dues vies d’accés per obtenir el DAP:
1.- Via excepcional: els requisits s’han d’haver complert abans del 29 de gener de 2024 i són acumulatius:
- Acreditar un mínim de 4 anys de pràctica professional, dintre dels darrers 10 anys, a temps complet, equivalent a la jornada ordinària del personal estatutari.
- Tenir un títol de Màster o Expert universitari en cures pal.liatives.
2.- Via ordinària: els requisits també són acumulatius:
- Acreditar un mínim de 2 anys de pràctica professional, dintre dels darrers 10 anys, a temps complet, equivalent a la jornada ordinària del personal estatutari.
- Aportar “evidències d’adquisició” en els darrers 5 anys, de les competències definides en el DAP, amb formació continuada.
- Aportar almenys dues evidències d’adquisició, en els darrers 5 anys, de les competències de docència i investigació.
El termini de presentació de les sol.licituds per a la via extraordinària és de 6 mesos des de l’entrada en vigor de l’Ordre (fins al 10 de gener de 2026). I per la via ordinària en qualsevol moment a partir de la data de finalització de la via excepcional (és a dir, a partir de l’11 de gener de 2026).
Caldrà efectuar la presentació de les sol.licituds electrònicament a través del portal Canal Empresa des de la seu electrònica de la Generalitat de Catalunya fent ús obligatori del formulari específic que a tal efecte s’indiqui.