El Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Tarragona (CODITA) rebutja i s’oposa a la retirada de l’helicòpter medicalitzat de Móra d’Ebre. La decisió de traslladar el vehicle a Reus fins que no es constitueixi el nou heliport suposa, encara que sigui temporalment, és per a CODITA, «un perjudici en l’equitat d’accés a l’atenció sanitària» per a la població de les Terres de l’Ebre.
El col·lectiu alerta que el territori perd «un servei d’emergència imprescindible» i que afecta «la seguretat i qualitat assistencial» dels ebrencs, que «veuran greument incrementat el temps de trasllat a un centre hospitalari». CODITA reclama que cal «assegurar un bon servei i una atenció sanitària eficient i eficaç».
L’entitat recorda que el febrer de 2025 ja es va retirar temporalment l’helicòpter medicalitzat de Móra d’Ebre per falta de vehicles.
Fragment del programa radiofònic «Al Dia Terres de l’Ebre» del 12-02-2026, on el Secretari de CODITA, Gerard Mora, expressa la seva preocupació davant la retirada de l’helicòpter medicalitzat de Móra d’Ebre.

