El Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya dóna suport a les  polítiques per al control del tabaquisme proposades per l’OMS  i insta a les infermeres a desenvolupar accions a través d’un manifest publicat en motiu del dia internacional sense tabac (31 de maig).

En motiu d’aquesta diada, i durant la setmana del 25 de maig al 31, els quatre Col·legis professionals de Catalunya (Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona) difondran  aquest manifest  a través de les pàgines webs i enviaran diversos missatges per activar el rol de les infermeres en la prevenció, control i foment en la cessació tabàquica.

A Catalunya, les infermeres són el col·lectiu de salut més nombrós. Si les 42.000 infermeres donessin el consell breu per deixar de fumar, cada any la prevalença del tabac a Catalunya es reduiria en un 5%, es a dir cada any hi hauria  65.000 fumadors menys. Des de les organitzacions infermeres col·legials volem que les infermeres siguin motor de canvi generant salut a la població, per això treballem i treballarem en fomentar una societat sense tabac.

Montserrat Teixidor i Grup de Treball en Tabaquisme del Consell de Col·legis d’Infermeres